Η τήρηση του ψηφιακού πελατολογίου για τις υπόχρεες οντότητες που ορίζονται στην Α.1057/2025 είναι προαιρετική έως τις 30/06/2025. Από την 01/07/2025 αποτελεί υποχρέωση.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ένα νέο εργαλείο διαχείρισης πελατών, σχεδιασμένο για επιχειρήσεις και επαγγελματίες με μηχανογραφημένα λογιστήρια. Ο στόχος του είναι η διευκόλυνση της απρόσκοπτης και συνεχούς ανταλλαγής δεδομένων (π.χ. επισκέψεων πελατών) μεταξύ των συστημάτων ERP ή άλλων λογιστικών και εμπορικών συστημάτων και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου, οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν καθημερινά τον αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ κάθε πελάτη και τα στοιχεία των αποδείξεων. Με αυτόν τον τρόπο, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα διαθέτει σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση μέσω της πλατφόρμας MyDATA στις εκδοθείσες αποδείξεις, γνωρίζοντας την κίνηση των πελατών.

Οι κύριοι στόχοι του ψηφιακού πελατολογίου είναι:

· Αυτοματοποιημένη Διαχείριση Πελατών: Δυνατότητα αποστολής, λήψης, ενημέρωσης ή και ακύρωσης εγγραφών πελατών, διευκολύνοντας την αποτελεσματική διαχείριση των δεδομένων.

· Συμμόρφωση με τη Νομοθεσία: Η διασύνδεση με την ΑΑΔΕ διευκολύνει τις επιχειρήσεις να πληρούν τις κανονιστικές απαιτήσεις για την υποβολή δεδομένων πελατών.

· Άμεση Φορολογική Διασταύρωση: Οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την κίνηση των πελατών, διασταυρώνοντας τα δεδομένα με τις εισπράξεις που δηλώνουν οι επιχειρήσεις στα ηλεκτρονικά βιβλία τους στο MyDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων, αυτό θα ενεργοποιεί τις διαδικασίες ελέγχου.

Σε πρώτη φάση, υποχρεωμένες να τήρησαν το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι οι εξής επιχειρήσεις:

· Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων

· Φανοποιεία

· Χώροι στάθμευσης

· Πλυντήρια αυτοκινήτων

· Επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και μοτοσικλετών

· Πρατήρια υγρών καυσίμων που παρέχουν και υπηρεσίες λίπανσης

Οι επιχειρήσεις αυτές θα δηλώνουν στην εφαρμογή, ανάλογα με τον κλάδο τους:

· Συνεργεία Οχημάτων: Αριθμός κυκλοφορίας, ΑΦΜ αλλοδαπής, εργοστάσιο οχήματος, κατηγορία, είδος επισκευής. Κατά την έξοδο του οχήματος, καταγράφεται η εργασία που πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με τη σχετική λίστα και τα παραστατικά.

· Εταιρείες Ενοικίασης Οχημάτων: Αριθμός κυκλοφορίας, ΑΦΜ αλλοδαπής, σκοπός κίνησης, κατηγορία και εργοστάσιο οχήματος, περιγραφή σκοπού, τόπος παραλαβής και παράδοσης. Η καταγραφή γίνεται κατά την έξοδο του οχήματος.

· Χώροι στάθμευσης και Πλυντήρια: Αριθμός κυκλοφορίας, ημερομηνία και ώρα εισόδου, είδος υπηρεσίας (βάσει τιμοκαταλόγου, συμφωνημένη, δωρεάν ή άλλα). Για ενοικίαση με διαρκή μίσθωση, καταχωρούνται ημερομηνία έναρξης και λήξης της υπηρεσίας.

Αναμένεται ότι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι επιχειρήσεις εκδηλώσεων, catering, ξενοδοχεία, εκπαιδευτήρια, γυμναστήρια και διαγνωστικά κέντρα. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι. https://www1.aade.gr/aadeapps5/digital-client-list/login

1 Δις Ευρώ Ενισχύσεις μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου

Πόροι άνω του 1 δισ. Ευρώ αναμένονται να διοχετευτούν την επόμενη διετία στο σύνολο της ελληνικής επιχειρηματικότητας

Ψηφίστηκε σήμερα (28/5) από τη Βουλή το σχέδιο νόμου για «Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη – και λοιπές διατάξεις», την οποία είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Μεταξύ των βασικών αλλαγών που εισάγονται, είναι το κίνητρο της επιχορήγησης θα το λαμβάνουν πλέον και οι μεσαίες επιχειρήσεις, αλλά κι η αύξηση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης από τα 10 στα 20 εκατ. ευρώ για μεμονωμένες επιχειρήσεις και από τα 30 στα 50 εκατ. ευρώ για συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις.

Ο νέος νόμος προβλέπει πλέον 12 καθεστώτα ενίσχυσης αντί των 13ων, καθώς καταργείται το Καθεστώς «Έρευνα & Εφαρμοσμένη Καινοτομία» και εγγυάται διαφάνεια, σοβαρότητα και συνεργασία με τους ιδιωτικούς φορείς την αποτελεσματική κατανομή πόρων.

Στις επιλέξιμες επενδύσεις εξακολουθούν να περιλαμβάνονται:

  • Δημιουργία νέων εγκαταστάσεων
  • Επέκταση υφιστάμενων
  • Παραγωγική διαφοροποίηση
  • Ριζική αλλαγή παραγωγικής διαδικασίας

Παρεχόμενα κίνητρα:

  • Φορολογική απαλλαγή, η οποία συνοδεύεται από προσαύξηση 50% στο σχετικό όριο ενίσχυσης
  • Επιχορήγηση (επεκτείνεται πλέον και σε μεσαίες επιχειρήσεις)
  • Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης
  • Επιδότηση κόστους δημιουργούμενης απασχόλησης
  • Χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου

Επιπλέον, προβλέπεται νέο κίνητρο ταχείας αδειοδότησης για μεγάλες επενδύσεις και περιοχές ειδικής ενίσχυσης, ενώ θεσπίζεται η δυνατότητα χορήγησης δανείων με εγγύηση ή ενίσχυση από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (HDB) σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εντάσσονται στο καθεστώς μεγάλων επενδύσεων.

Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές για όλα τα ιδιωτικά και επαγγελματικά οχήματα από 1/1/2025

Από 01/06/2025 όλες οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεωτικά θα πρέπει να ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές και από 01/01/2025 όλα τα οχήματα ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, με την ανανέωση ή σύναψη νέου ασφαλιστηρίου, θα είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα για φυσικές καταστροφές.

Επιδοτήσεις ρεύματος για επιχειρήσεις: Από σήμερα οι αιτήσεις – Ποσά και προθεσμίες

 

Ανοίγει την Δευτέρα 12 Μαΐου η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ https://www.power4business.deddie.gr για την υποβολή αιτήσεων στήριξης των επιχειρήσεων για το αυξημένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας που κατέβαλαν κατά την περίοδο από 1 Δεκεμβρίου 2024 έως και 28 Φεβρουαρίου 2025.

Η πλατφόρμα, σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 12 Ιουνίου και θα εμφανίζει στους ενδιαφερόμενους άμεσα το ύψος της επιδότησης που δικαιούνται αντλώντας στοιχεία από την ΑΑΔΕ.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Αγαπητοί μας συνεργάτες,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έναρξη της Ά Φάσης του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής από την 1/4/2025.

Με τον όρο Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής εννοούμε το Δελτίο Αποστολής που εκδίδεται αποκλειστικά από πρόγραμμα τιμολόγησης και λαμβάνει QR Code. Η έκδοσή του θα πρέπει αυστηρά να γίνεται πριν την έναρξη αποστολής των εμπορευμάτων.

Υπόχρεες επιχειρήσεις είναι όσες είχαν Τζίρο το έτος 2022 άνω των 200.000€ ή ανήκουν στους κλάδους των ενεργειακών προϊόντων, φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών.

Συναλλαγές που εξαιρούνται της έκδοσης Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής:

· Η διακίνηση από τους τεχνικούς των αναγκαίων εργαλείων και μηχανημάτων για την εκτέλεση και διεκπεραίωση των εργασιών τους.

· Η διακίνηση σε περίπτωση μεταφοράς επαγγελματικής εγκατάστασης

· Η διακίνηση παγίων (υπό την προϋπόθεση ότι δεν διακινούνται με σκοπό την πώλησή τους) καθώς και η διακίνηση ανταλλακτικών παγίων μεταξύ των εγκαταστάσεων της οντότητας που προορίζονται αποκλειστικά για την αποκατάσταση βλαβών.

· Όταν διακινούνται εμπορεύματα εντός της ίδιας εγκατάστασης της επιχείρησης ή μεταξύ εγκαταστάσεων αυτής, οι οποίες απέχουν έως και 10 χιλιόμετρα μεταξύ τους. (Ενδοδιακίνηση)

· Οι λιανικές συναλλαγές εφόσον συνοδεύονται από παραστατικό αξίας (Απόδειξη Λιανικής Πώλησης) με εξαίρεση τις διακινήσεις μέσω επιχειρήσεων ταχυδρομικών Υπηρεσιών και Ταχυμεταφορών

· Η διακίνηση (α) αυτούσιων λατομικών προϊόντων (άμμου, σκύρου κ.λπ.) από κατασκευαστικές οντότητες, τα οποία παράγονται από τις ίδιες οντότητες για τα έργα που εκτελούνται από αυτές, (β) μεταλλεύματος, από εργοτάξιο σε εργοτάξιο και από εργοτάξιο σε χώρους αποθήκευσης, επεξεργασίας και εκφόρτωσης, κατά περίπτωση, που ενεργούνται από μεταλλευτικές οντότητες και (γ) πέτρας, χαλικιού, αργιλοπετρώματος και αργιλοχώματος, από οντότητες παραγωγής αδρανών υλικών, ασβέστη και τσιμέντου, από τους χώρους περισυλλογής ή εξόρυξης στους χώρους επεξεργασίας

· Η διακίνηση εφημερίδων και περιοδικών προς τις εταιρείες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών ή απευθείας προς τους συνδρομητές από τις επιχειρήσεις έκδοσης ή διακίνησης των ειδών αυτών

· Η διανομή πανεπιστημιακών συγγραμμάτων στους φοιτητές που παρακολουθείται ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα «Εύδοξος»

· Η διακίνηση που διενεργείται από τα γραφεία τελετών και έχει σχέση με το αντικείμενο των εργασιών των εν λόγω γραφείων με τα ειδικά διασκευασμένα αυτοκίνητά τους

· Η διακίνηση αποθεμάτων από τα φυσικά πρόσωπα που πραγματοποιούν ευκαιριακές πωλήσεις και αγρότες του ειδικού καθεστώτος

· Η διακίνηση αποθεμάτων, των οποίων η διάθεση πραγματοποιείται μέσω δικτύου συνεχούς ροής, δηλαδή για τις διακινήσεις φυσικού αερίου, ύδατος, αεριόφωτος, ηλεκτρικού ρεύματος και θερμικής ενέργειας

Υποχρεώσεις Επιχειρήσεων Ά Φάσης:

Η διαδικασία έκδοσης και διαβίβασης ψηφιακών παραστατικών διενεργείται σύμφωνα με την παρακάτω σειρά ενεργειών:

α) Έκδοση παραστατικών διακίνησης.

β) Διαβίβαση δεδομένων παραστατικών διακίνησης στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και ταυτόχρονης ενημέρωσης του Λήπτη

Τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης Αποθεμάτων διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο πριν την έναρξη της διακίνησης στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής δύναται να ακυρωθεί πριν την έναρξη της διακίνησης.

Η Δεύτερη φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής που θα ξεκινήσει από 1/10/2025, θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως Τζίρου και δραστηριότητας. Επίσης θα περιλαμβάνει το σύνολο των συναλλαγών και θα παρακολουθείται όλη η διαδικασία διακίνησης. Επίσης σταματούν να είναι σε ισχύ πλήθος εξαιρέσεων που θα ισχύουν έως 30/09/2025.

Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, απορία και συμβουλευτική θα είμαστε στην διάθεσή σας. Θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τον Τεχνικό των προγραμμάτων σας ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενημερώσεις για την σωστή παραμετροποίηση τους.

 

Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2025

Σύμφωνα με την τροποποίηση της απόφασης Α.1217/2023 τα νέα ποσά έχουν ως εξής:

Κατά τους μήνες Απρίλιο έως Οκτώβριο:

α. Για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα της υποπερ. αα) της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α’ 155):

αα) 1-2 αστέρων, δύο (2,00) ευρώ,

αβ) 3 αστέρων, πέντε (5,00) ευρώ,

αγ) 4 αστέρων, δέκα (10,00) ευρώ,

αδ) 5 αστέρων, δεκαπέντε (15,00) ευρώ,

β. σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα της υποπερ. γγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, δύο (2,00) ευρώ,

γ. σε ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης του άρθρου 111 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) και του άρθρου 39Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α’ 167), οκτώ (8,00) ευρώ.

Αν τα ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μονοκατοικίες άνω των ογδόντα (80) τ.μ., επιβάλλεται τέλος ανθεκτικότητας δεκαπέντε (15,00) ευρώ,

δ. σε αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) της υποπερ. αα) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, δεκαπέντε (15,00) ευρώ,

ε. σε αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες της υποπερ. ββ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014:

εα) οκτώ (8,00) ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη των ογδόντα (80) τ.μ. και

εβ) δεκαπέντε (15,00) ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι από ογδόντα (80) τ.μ. και άνω.

 

Κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο, ως εξής:

 

α. Για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα της υποπερ. αα) της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014:

αα) 1-2 αστέρων, πενήντα λεπτών (0,50) ευρώ,

αβ) 3 αστέρων, ενάμισι (1,50) ευρώ,

αγ) 4 αστέρων, τριών (3,00) ευρώ,

αδ) 5 αστέρων, τεσσάρων (4,00) ευρώ,

β. σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα της υποπερ. γγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, πενήντα λεπτών (0,50) ευρώ,

γ. σε ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης του άρθρου 111 του ν. 4446/2016 και του άρθρου 39Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δύο (2,00) ευρώ.

Αν τα ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μονοκατοικίες άνω των ογδόντα (80) τ.μ., επιβάλλεται τέλος ανθεκτικότητας τεσσάρων (4,00) ευρώ,

δ. σε αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) της υποπερ. αα) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, τεσσάρων (4,00) ευρώ,

ε. σε αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες της υποπερ. ββ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014:

εα) δύο (2) ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη των ογδόντα (80) τ.μ. και

εβ) τεσσάρων (4) ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι από ογδόντα (80) τ.μ. και άνω.

Το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση βαρύνει τον διαμένοντα, που έκανε χρήση του δωματίου ή του διαμερίσματος, επιβάλλεται ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα, και επιβάλλεται μετά τη διαμονή του στο κατάλυμα και πριν την αναχώρησή του από αυτό, με την έκδοση ειδικού στοιχείου – απόδειξης είσπραξης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση.

Προϋποθέσεις για Βραχυχρόνιες Μισθώσεις από 01/10/2025

  1. Κατηγορία Ακινήτου:
    • Πρέπει να είναι κύριοι χώροι κατοικίας ή χώροι που έχουν μετατραπεί νόμιμα σε κατοικίες.
  2. Απαιτήσεις Υποδομών:
    • Να έχουν επαρκή φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.
    • Να διαθέτουν ασφάλιση κατά αστικής ευθύνης για τυχόν ζημιές ή ατυχήματα.
    • Υπεύθυνη δήλωση από ηλεκτρολόγο, εγκατεστημένος πυροσβεστήρας, ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής και σήμανση διαφυγής.
    • Πιστοποιητικά για μυοκτονία και απεντόμωση και φαρμακείο πρώτων βοηθειών, καθώς και οδηγοί με επαφές πρώτης ανάγκης.

Απαγορεύσεις

  • Μη Επιτρεπτοί Χώροι: Η μίσθωση ημιυπόγειων ή υπογείων χώρων που είχαν χαρακτηριστεί ως αποθηκευτικοί και μετατράπηκαν σε κατοικίες μετά τον Ιούλιο του 2011 δεν επιτρέπεται.

Έλεγχοι Συμμόρφωσης

  • Υπάλληλοι του υπουργείου Τουρισμού θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους, με υποχρέωση προειδοποίησης τουλάχιστον 10 ημερών προς τους διαχειριστές των ακινήτων.

Πρόστιμα για Παραβάσεις

  • Θα επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ή άρνησης εισόδου στους ελέγχους.
  • Εάν εντοπιστούν παραβάσεις εντός ενός έτους από προηγούμενο έλεγχο, το πρόστιμο θα αυξάνεται σε 10.000 ευρώ, με επιπλέον επαναλαμβανόμενα πρόστιμα 20.000 ευρώ.

 

Υποχρέωση διασύνδεσης ERP / Παρόχου Τιμολόγησης με Pos. 

Υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία ολοκλήρωσης της διασύνδεσης εκπνέει την 30η Σεπτεμβρίου 2024.  Σε περίπτωση που δεν έχετε έρθει σε επικοινωνία με τον συνεργάτη σας που κατασκευάζει ή υποστηρίζει τεχνικά το Εμπορικό/Λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP) της επιχείρησής σας, προκειμένου να προγραμματίσετε ραντεβού διασύνδεσης του/των POS με το ERP που συνεργάζεται με Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ) σας ή τον Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης παρακαλούμε να το πράξετε άμεσα. 

 

Ψηφιακό δελτίο αποστολής. 

Αρχικά στην πρώτη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται: 

  • οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα πάνω από διακόσιες χιλιάδες ευρώ (200.000 €), καθώς και
  • επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς:

– ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), 

– φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, 

– οικοδομικών υλικών, 

– παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου. 

Στις επιχειρήσεις αυτές έως και τις 30/11/2024 καθορίζεται η προαιρετική εφαρμογή του ψηφιακού Δελτίου Αποστολής και γίνεται υποχρεωτική η έκδοση από 1/12/2024. 

 

Έως τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου η σύνδεση επαγγελματικών λογαριασμών με το IRIS 

Την υποχρέωση σύνδεσης του επαγγελματικού τους λογαριασμού με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS, προκειμένου να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι έως τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου.